top of page
  • תמונת הסופר/תזהר שחם

קצת על ציפורים ושנה חדשה

לפני כמה ימים התנגשה צופית בחלון המרפסת ונחתה על הגב מעולפת. במבט ראשון נראה שמסרה את נפשה לבורא עולם אבל אז החזה שלה התחיל לעלות ולרדת. הרמתי אותה והנחתי בקופסת קרטון ונסענו במהירות למרפאה בחצור האוס - מרכז וטרינרי. בדרך היא קמה לתחייה ונעמדה על הרגליים, בכל זאת החלטתי להמשיך למרפאה, שם, היא התעופפה ונחתה על הגב של הרופאה. חזרנו הביתה במהרה צוהלות ומצפות לשחרור המיוחל. כשהגענו הביתה ופתחתי את הקופסא היא סרבה לצאת, אז עזרתי לה קצת והיא התעופפה והתיישבה על ענף ולא זזה, נראה שעדיין הייתה בהלם. החזרתי אותה לארגז והכנתי מזרק עם מי סוכר, מכיוון שהמזרק לא היה מספיק קטן אי אפשר היה להאכיל אותה אז טיפטפתי קצת באזור המקור שלה ואז היא דחפה את המקור שלה לתוך המזרק והתחילה לשתות, סגרתי את הארגז ונתתי לה לנוח עוד קצת. לאחר שעה קלה היא התעופפה לדרכה.


והנה איור שלה





ציפורים זו אהבה גדולה שלי ולצייר אותן עוד יותר. יש משהו בעשיה הבלתי פוסקת שלהן שמעורר בי קצת געגוע. בניית קן, איסוף מזון, דאגה אינסופית עד השחרור ובעיקר השעון הביולוגי שנותן הוראה "עכשיו יוצאים למסע ועוברים יבשות". אבל מי שמכיר אותי יודע שמסעות הם חלק ממני, רק חסרות לי זוג כנפיים.

יש לי אוסף ציורים מעניין של ציפורים נודדות, ציפורי שיר ומים. אני מציירת אותן עם צבעי עפרון ואח"כ מדפיסה על הכלים ואני חושבת שזאת הסדרה האהובה עלי. אם יש לכם רעיונות ובקשות לציפורים נוספות אשמח לשמוע. בינתיים מי שחשקה נפשו/ה בכוס עם איור של ציפור יש הרבה כאלה כאן.


מאחלת למשפחתי, לחבריי וגם לעצמי שתהיה שנה שיש בה הרבה טוב. טוב בין אדם לחברו, טוב בין בני אדם לכדור הארץ, טוב בין בני אדם לבעלי חיים, שנטייל הרבה וננשום אוויר טוב יותר 💚




האיורים מודפסים על כוסות וקופסאות אם תרצו הדפס על כלי אחר, אין בעיה, פשוט כתבו לי או התקשרו ובאותה הזדמנות נכיר:)




bottom of page